JORNADA PEDAGÒGICA PER A MESTRES CURS 2016-17

DATES i HORARIS:
18 de febrer de 10 a 14 h.


PREU: 30 € (berenar inclòs)

ADREÇAT A: Mestres i estudiants de magisteri

PLACES: 25

pedagogica-febrer-17

 

Nau Escola és un projecte que neix de la convicció de les persones que en formam part de que una altra educació és no sols possible sino necessària. És per això que treballam en construir un espai d’aprenentatge per a infants, pares i educadors.

Els curs passat vàrem iniciar les jornades pedagògiques amb la intenció de poder atendre les peticions d’aquells mestres, estudiants i altres professionals de l’educació que s’havien interessat en la manera de fer del nostre centre. Per a nosaltres va ser una experiència molt valuosa, és per això que Nau Escola obrirà de nou les seves portes el dissabte 10 de desembre per convidar-vos a fer un viatge a l’interior del nostre projecte educatiu.

PROGRAMA:

  • 10.00 a 12.00 h PART TEÒRICA
    Parlarem del què és NAU Escola, com va néixer, quines són les bases pedagògiques i la nostra metodologia de treball i com la posem en pràctica en el dia a dia.
    Posarem especial atenció en la importància de l’acompanyament emocional i parlarem també del disseny dels ambients preparats i dels diferents materials i recursos per a l’aprenentatge, ja sigui mitjançant l’exploració autònoma o a través de propostes i tallers.
  • 12,00 a 12,30 h DESCANS PER BERENAR
  • 12,30 a 13,45 PART PRÀCTICA
    – Visita explicativa als espais de l’escola.
    – Dinàmica i experimentació als ambients.
  • 13,45 a 14,00 h POSADA EN COMÚ
    Destinarem els darrers minuts de la jornada a posar en comú de l’experiència del dia.

Les persones interessades us heu d’inscriure a través del següent fomulari. Una vegada rebem la vostra sol·licitud us confirmarem la plaça i us indicarem la forma de pagament.

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS

 

 

Anuncis

Introducció a l’Educació Viva.

educacio-viva

Aquest curs 2016-17 encetem el nostre programa de formació amb un curs que per a nosaltres és cabdal. Es tracta del curs d’Introducció a l’Educació Viva, una formació del CRAEV (Centre de Recerca i Assessorament d’Educació Viva) imporatit per Jordi Mateu Zorita.

Estem treballant en el disseny d’un programa més extens de formació que us presentarem ben aviat. Us podem avançar que es tractaran aspectes relacionats amb l’educació com ara el disseny d’ambients i materials, el tractament de l’art, educació i psicoanàlisi, estructura d’un dia a dia en el context d’una escola viva i l’enfocament sistèmic.

Aquestes formacions estan dirigides tant a mestres com a pares i mares que desitgin apropar-se o conèixer més sobre aquesta manera de fer, d’estar i d’acompanyar als infants.

CURS D’INTRODUCCIÓ A L’EDUCACIÓ VIVA

DATES I HORARIS:
11 d’octubre de 16 a 20.30 h
12 d’octubre de 9 a 14.00 i de 16 a 20.30 h

LLOC:
NAU Escola
C/ Josep Antoni de Cabanyes, 8. 07011 Palma

PREU:
150 €
10% de descompte per a famílies NAU

PERFIL DEL FORMADOR:
Jordi Mateu Zorita és mestre de primària des de 1990, psicomotricista i graduat en psicolingüística, ha treballat a diferents escoles de diferents països amb infants de diverses edats.

Des de fa 13 anys es dedica també a la formació del professorat i a l’assessorament de centres, primer com assessor del Departament d’Educació i actualment a través del CRAEV. L’any  2014 va fundar un projecte propi d’Educació Viva a Sant Cebrià de Valllata.

És membre coordinador del CRAEV (Centre De Recerca i Assessorament d’ Educació Viva), membre fundador del CAIEV (Centre d’Assessorament i Investigació d’Educació Viva) i del la XELL (Xarxa d’Educació Lliure) i ha participat en el reconegut documental La educación prohibida.

PROGRAMA:

LES BASES DE L’EDUCACIÓ VIVA
L’educació viva no és cap mètode pedagògic, sinó bàsicament una actitud d’acompanyar i tenir cura de les necessitats vitals dels infants. El primer bloc del curs està destinat a compartir les bases d’aquesta mirada envers la infància i els processos de vida.

Fonaments de l’educació viva

• Bases psicopedagògiques i socials de l’educació viva
• Etapes del desenvolupament infantil
• L’acompanyament de l’adult

L’actitud de l’educador/a

• Presència, escolta i cultiu de la percepció
• Intervencions que enforteixen
• Límits i conflictes
• L’actitud amorosa i l’acompanyamentemocional

La relació amb les famílies

• L’enfocament sistèmic
• Els ordres de l’amor en les relacions
• L’acompanyament al creixement de les famílies
FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

NAU. Formació per a l’Educació Activa i Creativa

Nau és un projecte que neix de la convicció de les persones que en formam part de que una altra educació és no sols possible sino necessària. És per això que treballam en construir un espai d’aprenentatge per a infants, pares i educadors.

Així el setembre del curs 2013-14 va iniciar el seu camí Nau Escola, un centre d’educació infantil i primària que treballa seguint una pedagogia activa i que contempla l’infant com a principal protagonista de la seva educació.

Paral·lelament organitzam accions formatives destinades principalment al col·lectiu educatiu i a les famílies que formen part d’aquest projecte però també a totes aquelles persones interessades en aquest tipus d’educació i que desitgin apropar-s’hi o aprofundir-hi.

Jornades Pedagògiques per a mestres – Nau Escola.

DATES i HORARIS:
5 de març de 10 a 14 h. (complet)

9 d’abril 10 a 14 h. (complet)
21 de maig 10 a 14 h.
11 de juny 10 a 14 h.

PREU: 30 € (berenar inclòs)

ADREÇAT A: Mestres i estudiants de magisteri

PLACES: 25

formacio_nau

 

Nau Escola és un projecte que neix de la convicció de les persones que en formam part de que una altra educació és no sols possible sino necessària. És per això que treballam en construir un espai d’aprenentatge per a infants, pares i educadors.

Des dels inicis del projecte han estat molts els mestres, estudiants i altres professionals de l’educació que s’han interessat en la manera de fer del nostre centre. Han estat vàries les escoles que ja ens han visitat, per conèixer com és el dia a dia en una escola viva i per a nosaltres ha estat un plaer poder compartir amb totes elles la nostra mirada sobre l’educació. Es per això que iniciem amb molta il·lusió la primera d’aquestes jornades pedagògiques.

En aquest sentit oferim al llarg de l’any diferents formacions dins el marc de l’educació viva. Aquestes activitats estan destinades principalment al col·lectiu educatiu i a les famílies que formen part d’aquest projecte però també a totes aquelles persones interessades en aquest tipus d’educació i que desitgin apropar-s’hi o aprofundir-hi.

Nau Escola obrirà les seves portes el dissabte 5 de març per convidar-vos a fer un viatge amb nosaltres a l’interior del nostre projecte educatiu.

PROGRAMA:

  • 10.00 a 12.00 h PART TEÒRICA
    Parlarem del què és NAU Escola, com va néixer, quines són les bases pedagògiques i la nostra metodologia de treball i com la posem en pràctica en el dia a dia.
    Posarem especial atenció en la importància de l’acompanyament emocional i parlarem també del disseny dels ambients preparats i dels diferents materials i recursos per a l’aprenentatge, ja sigui mitjançant l’exploració autònoma o a través de propostes i tallers.
  • 12,00 a 12,30 h DESCANS PER BERENAR
  • 12,30 a 13,45 PART PRÀCTICA
    – Visita explicativa als espais de l’escola.
    – Dinàmica i experimentació als ambients.
  • 13,45 a 14,00 h POSADA EN COMÚ
    Destinarem els darrers minuts de la jornada a posar en comú de l’experiència del dia.

Les persones interessades us heu d’inscriure a través del següent fomulari. Una vegada rebem la vostra sol·licitud us confirmarem la plaça i us indicarem la forma de pagament.

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS

ÉSSER HUMÀ NO ÉS FÀCIL. La construcció del subjecte

D’una teoria s’espera que sigui coherent, consistent, comprensible, transmitible i pràctica. Però a més cal una altra cosa per considerar-la una bona teoria: que faci pensar, i per això cal que sigui una mica provocadora, una mica transgressora del sentit comú, una mica sorprenent, d’aquí el títol que dóna nom a aquestes xerrades.

Amb aquestes xerrades psicoanalítiques es pretén tot això, exposant alguns conceptes fonamentals per, a partir d’ells, poder reflexionar i debatre conjuntament per comprendre un poc més i millor als nostres infants i a nosaltres mateixos.

Hi ha diversos punts de coincidència entre l’Educació Activa i la psicoanàlisi, per exemple: la importància de la presència i la paraula i la importància del vincle afectiu en tot el procés d’aprenentatge. D’això i de moltes altres coses ens agradaria debatre per poder pensar conjuntament.

PERFIL DEL FORMADOR
Carlos Farrés Snelders (Barcelona, 1956) és llicenciat en Psicologia per la Universitat Central de Barcelona (1981), especialista en psicologia clínica i psicoanalista format a Madrid (1984-1992) i París (1994-2002). Membre fundador de diverses associacions psicoanalítiques com ara Estructura (Saragossa) Associació d’Estudis Psicoanalítics de Palma de Mallorca, Fundació Europea per a la Psicoanàlisi (París) i Praxis: Escola de Psicoanàlisi (Madrid). Ha estat co-director de la col·lecció de llibres Divan el Terrible de Biblioteca Nueva (Madrid) i des de 2002 és professor col·laborador dels cursos de postgrau de Recursos Humans de l’Escola Superior d’Administració i Direcció d’Empreses (ESADE) de Barcelona. Des de 1992 imparteix regularment seminaris de Teoria Psicoanalítica a Palma i Maó i des de fa trenta anys es dedica a la pràctica clínica privada en la seva consulta de psicoanàlisi.

PRÒXIMA SESSIÓ
Dissabte 13 de febrer. La importància del joc.

HORARI:
D’11 a 12.30 h.

INSCRIPCIONS:
Preu per sessió: 10 € (famílies Nau 50% descompte)

Les inscripcions es poden formalitzar en el següent formulari:

 

ESPAI FAMÍLIES. Una mirada cap a la infància.

Espai Famílies, és un espai de formació i reflexió organitzat per NAU Escola per tractar aquells temes relacionats amb l’educació i l’acompanyament dels nostres infants.

En aquest espai abordam temàtiques que ressonen amb totes aquelles situacions amb què ens anem trobant els adults que compartim vida amb petits, ja siguem pares, acompanyants, educadors, avis…

Els infants, en el seu propi camí i interpretació del món, es qüestionen tot allò que es van trobant per tal d’anar construint la seva pròpia imatge. Pensam que el constant qüestionament de l’infant és a la vegada una oportunitat per al nostre re-qüestionament, ja que ens obre la porta a una nova mirada cap a tot un seguit d’assumptes, que de no ser així potser mai no ens plantejaríem.

L’Espai famílies es proposa com a espai de trobada per a compartir aquesta mirada. Una mirada cap a la infància que s’enriqueix i s’encadena gràcies a les aportacions del grup de treball.

PERFIL DEL FORMADOR
El guia d’aquest espai família serà en Javi Cervera, fundador de l’espai d’educació respectuosa S’Aigua i acompanyant de NAU Escola des dels seus inicis. Format en música i configuració sistèmica familiar, actualment amplia la seva formació en pedagogia sistèmica amb en Carles Parellada a l’Institut Gestalt.

METODOLOGIA
Les sessions combinaran una part teòrica i també es portaran a terme dinàmiques que permetin contrastar amb l’experiència tot allò que a la ment no passa de ser un tip d’idees que sovint costa comprendre.

Per tal d’aprofundir en tots aquells aspectes que es tractaran a les sessions, es facilitaran diferents materials.

PROGRAMA
Us proposem a continuació el programa des d’on intentarem donar cabuda a aquells temes que solen centrar les nostres converses, inquietuds i neguits.

Sessió 1 – 30 d’octubre
Acompanyament i presència. Que es presència?

Sessió 2 – 20 de Novembre
Límits

Sessió 3 – 11 de Desembre
Rols que adoptem els adults. Que passa què sempre acabo fent igual? (1)

Sessió 4 – 22 de Gener
Rols que adoptem els adults. Que passa què sempre acabo fent igual? (2)

Sessió 5 – 12 de Febrer. (Data modificada)
Ús de la paraula. Quantes vegades dic NO?

Sessió 6 – 11 de Març
Les pors que ens sorgeixen

Sessió 7 – 22 d’Abril.
Si estan tot el dia jugant, aprenen o no aprenen? Què és qualitat educativa?

Sessió 8 – 27 de Maig
Educació sexual

Sessió 9 – 10 de Juny.
Els avis. Conflictes de mirada

Tots aquests temes estan profundament interrelacionats, de manera que aquesta proposta és només un punt d’inici, un mapa de part del territori pel qual anirem circulant, sempre seguint la continuïtat del grup i el sentit de les nostres converses, les diferents inquietuds que apareguin en aquest camí.

HORARI I PREUS:
Un divendres al mes de 17 a 19 h.
Preu reduït per trimestre: 40 € (famílies NAU 30€)
Preu per sessions soltes: 15 € (famílies NAU 12€)
Servei d’acompanyament per a infants: 5 € per infant (mínim 4 infants)

* Per iniciar l’Espai Famílies és necessari un mínim de 10 persones inscrites.
* Inscripcions per sessions soltes s’han de confirmar el dilluns abans de la data de la sessió.

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS

Viatge al centre de la matemàtiques.


header.jpg.001

No podem enseñar allò que no coneixem

En aquest curs us proposam viatjar a les entranyes de les matemàtiques, despullar-nos de les nostres pors; aventurar-nos, equivocar-nos, descobrir.…

Des de la consciència de posseir un cervell humà intel·ligent capaç de comprendre qualsevol cosa que ens expliquin en un idioma que comprenguem, d’acord als nostres coneixements. Crearem un espai allunyat d’expectatives, judicis i avaluacions i comprovarem que en aquestes condicions la nostra capacitat d’aprendre és infinita.

És una veritable gosadia pretendre ensenyar alguna cosa que no es coneix. Conèixer alguna cosa no és aplicar un mètode que et porti a un resultat. En aquest curs adquirirem un coneixement profund de les principals qüestions matemàtiques que es treballen en educació infantil i primària. Això ens permetrà transmetre als nostres infants aquests coneixements quan hi hagi interès o necessitat, sense perdre de vista que les matemàtiques són una representació de la realitat.

PERFIL DE LA FORMADORA

Em dic Isabel Docavo, sóc Enginyer Industrial. Mentre estudiava vaig treballar amb moltíssims infants que vivien molt angoixats amb les matemàtiques i les signatures de ciències, no només ells; seus pares també estaven molt preocupats. Vaig descobrir que quan relacionava els temes que havien d’aprendre amb aspectes quotidians de la seva vida els resultava molt més senzill i agradable comprendre certes coses. Em vaig adonar que només podia fer aquesta relació quan jo dominava el tema que estàvem treballant. També vaig començar a qüestionar la utilitat dels deures interminables en què els fan repetir mil vegades un mètode sense necessitat de pensar res.

El temps va passar, ara sóc mare de dues nenes i he reprès l’interès i la preocupació d’aquella època.

Em resulta senzill transmetre les coses que conec bé i penso que la meva aportació pot proporcionar eines a pares i mestres a l’hora d’afrontar aquesta fascinant etapa d’aprenentatge dels nostres infants.

PROGRAMA

Enfocament general
– ¿Cueces o enriqueces? Aprenentatge vs ensinistrament. Coneixements vs mètodes
– El nostre propi aprenentatge. El terror a les matemàtiques
– Un recorregut pel currículum d’infantil, primària i secundària

Els Nombres
– Què representen?
– El ball dels nombres: sumes, restes, divisions, potències i fraccions.

Àlgebra
– La realitat i els Models Matemàtics
– Buscant la clau
– Funcions, i això què és?
– Maleïdes equacions

Geometria
– El misteri de les formes
– Descobrint els espais
– Omplint buits: àrees i volums

Lògica
– Elemental estimat Watson: observar, relacionar, buscar estratègies i deduir.
– Lògicament… jugant!

Estadística i probabilitat
– La bola de cristall. Intentant predir el futur
– Aquests gràfics impossibles

DURADA
Un total de 12 sessions de 4 hores cadescuna distribuides mensualment en 6 caps de setmana. (Divendres de 16 a 20 h i dissabtes de 10 a 14 h )

DATES
– 27-28 novembre
– 22-23 gener
– 19-20 febrer
– 11-12 març
– 15-16 abril
– 13-14 maig

LLOC
Nau Escola
Josep Antoni de Cabanyes 8 (Pol. Can Valero)
www.nauescola.com – 971 253 983
Informació i inscripcions:
formacio@nauescola.com

Preu: 480 €
Places limitades – 12 persones per grup

INFORMACIÓ I INSCRIPCIONS

Formació en Pedagogia Dinàmica i Innovació Educativa

Nau acollirà a partir de gener una formació organitzada per l’Associació Edu-K, una associació que fomenta i promou la formació, l’educació emocional i l’autoconeixement com a mitjà per aconseguir el desenvolupament integral de la persona.

A través del 10 mòduls, aquest curs ofereix una aproximació a diferents pedagogies com ara Waldorf, Montessori, Shichida o Activa, unit a aspectes bàsics com l’educació emocional i altres enfocaments que poden ser molt útils i que ofereixen les eines necessàries per a l’excel·lència educativa.

Aquest curs, de caràcter teòric-pràctic i vivencial, està dirigit a professionals del sector educatiu, estudiants i pares/mares i comptarà amb professionals de caràcter local, nacional i internacional, de reconeguda experiència i acreditats per les escoles oficials.

Aquesta formació està reconeguda i homologada per la Conselleria d’Educació amb crèdits de Formació Contínua del Professorat

PROGRAMA

  • INTEGRACIÓ I APRENENTATGE Facilita Laura Frau / 23 i 24 de gener
  • WALDORF I LES SEVES APLICACIONS Facilita Karla Benice / 20 i 21 de febrer
  • ENFOCAMENT PEDAGÒGIC D’STEINER Facilita Laura Pla / 13 i 14 de març
  • EDUCACIÓ VIVA Facilita Judith López / 24 i 25 d’abril
  • LA PEDAGOGIA MONTESSORI Facilita Colette Chaumier / 22 i 23 de maig
  • MÈTODE SHICHIDA Facilita Laura Frau / 26 i 27 de juny
  • MONTESSORI I LES SEVES ETAPES Facilita Mariola Duchement / 25 i 26 de setembre
  • LES APORTACIONS DE EMMI PIKLER Facilita Alidé Tremoleda / 23 i 24 d’octubre
  • L’EDUCACIÓ EMOCIONAL Facilita Antonio Esquivias Villalobos / 27 i 28 de novembre
  • ENFOCAMENT GESTALT “aplicat a l’aprenentatge” Facilita Laura Frau / 18 i 19 de desembre
  • CREIXEMENT PERSONAL Facilita Irene Domínguez (mòdul opcional) / 17 i 18 de juliol
  • SUPERVISIÓ Facilita Laura Frau (mòdul opcional) / 21 i 22 d’agost

Podeu descarregar el programa complet en aquest link

HORARI
Divendres de 17.30 a 20.30 h i dissabtes de 9 a 14 i de 16 a 20 hs.
Els divendres,15 dies després de cada mòdul, s’oferirà un espai creatiu i vivencial de 18 a 20.30 hs.

LLOC
Sala de formació de Nau Escola – c/Josep Antoni de Cabanyes, 8- Palma (Pol.Ca Valero)

PREU
130€ al mes – 120€ per a socis d’edu-K i famílies Nau

INSCRIPCIONS
Per a inscripcions i/o més infomació podeu emplenar el següent formulari

Educar des del respecte. Formació CRAEV a NAU Escola

Ens il·lusiona molt informar-vos que NAU, Formació per a l’Educació Activa i Creativa portarà a Mallorca el que per a nosaltres és una formació cabdal en l’Educació Activa. Es tracta del programa formatiu del CRAEV (Centre de Recerca i Assessorament d’Educació Viva).

Aquest curs que hem titulat  “Educar des del Respecte” està dirigit tan a mestres com a pares i mares que desitgin apropar-se o conéixer més sobre aquesta manera de fer, d’estar i d’acompanyar als infants.

El curs consta de tres mòduls que s’han concentrat en tres caps de setmana, els mesos de desembre de 2014 i juny i setembre de 2015.

PRESENTACIÓ:
En general, el debat social sobre l’educació acostuma a centrar-se al voltant d’allò que suposadament necessita la societat, és a dir, els adults, i que l’escola per tant ha de proporcionar: més nivell acadèmic, més hores d’aquesta o aquella assignatura, més ensenyament públic o privat, més religió o més ètica, … En canvi, poques vegades partim del que necessita realment la infància.
Oblidem, o posem en un segon terme, que els nens i nenes tenen una naturalesa pròpia i unes necessitats vitals que cal respectar i tenir-ne cura per tal que puguin créixer amb equilibri i benestar. (text extret de http://www.educacionviva.com)
L’educació viva no és cap mètode pedagògic, sinó bàsicament una actitut d’acompanyar i tenir cura de les necessitats vitals dels infants. Aquest curs està destinat a compartir les bases d’aqueta mirada envers la infància i els processos de vida.

PROGRAMA:

MÒDUL 1. 27 i 28 de desembre de 2014

LES BASES DE L’EDUCACIÓ VIVA
L’educació viva no és cap mètode pedagògic, sinó bàsicament una actitud d’acompanyar i tenir cura de les necessitats vitals dels infants.
El primer bloc del curs està destinat a compartir les bases d’aquesta mirada envers la infància i els processos de vida.
Fonaments de l’educació viva
  • Bases psicopedagògiques i socials de l’educació viva
  • Etapes del desenvolupament infantil
  • L’acompanyament de l’adult
L’actitud de l’educador/a
  • Presència, escolta i cultiu de la percepció
  • Intervencions que enforteixen
  • Límits i conflictes
  • L’actitud amorosa i l’acompanyamentemocional
La relació amb les famílies
  • L’enfocament sistèmic
  • Els ordres de l’amor en les relacions
  • L’acompanyament al creixement de les famílies

MÒDUL 2. 5 i 6 de Setembre de 2015

ELS AMBIENTS
Les activitats en un entorn educatiu viu es poden classificar en funció de dos eixos amb extrems que van des de l’activitat espontània a l’activitat programada per una banda, i des de l’activitat autònoma a l’activitat mediada per l’adult, per una altra.
L’aprenentatge autònom i vivencial als ambients a través de l’experiència amb materials concrets il’aprenentatge amb l’acompanyament de l’adultsón els eixos del segon bloc del curs.
L’aprenentatge autònom i vivencial als ambients
  • Organització dels espais en un entorn d’educació viva
  • Ambient, recursos i materials de matemàtiques
  • Modalitat d’activitats en una escola viva
  • Ambient, recursos i materials de lectura i escriptura
  • L’aprenentatge actiu i vivencial durant les activitats amb intervenció de l’adult
  • Objectius, actitud i comunicació dels adults durant l’acompanyament.
  • Tallers, activitats de gestió col·lectiva, reunions, contes, projectes, etc.

MÒDUL 3. Dates per definir

PROCESSOS CREATIUS
La creativitat i l’expressió són una manifestació intrínseca a la vida. La capacitat creativa és el fruit de la vivència autònoma, i l’expressivitat a través de diferents llenguatges (corporal, musical, lingüístic, plàstic, etc.) és el resultat del ser.
L’últim bloc del curs està destinat a aprofundir sobre com tenir cura de l’ambient i de les actituds per tal de permetre que aflorin aquestes capacitats innates. Durant aquesta darrera part del curs els participants podran també compartir les seves investigacions personals o col·lectives.
Creativitat i expressió
  • Processos creatius
  • Llenguatges i modes d’expressió
Jocs i materials
  • Sentit i evolució del joc
  • Tipus i evolució en l’ús dels materials

PERFIL DEL FORMADOR:
Jordi Mateu Zorita és mestre de primària des de 1990, psicomotricista i graduat en psicolingüística, ha treballat a diferents escoles de diferents països amb nens i nenes de diverses edats.
És membre coordinador del CRAEV (Centre De Recerca i Assessorament d’ Educació Viva), membre fundador de la XELL, una xarxa d’escoles d’educació activa i vivencial i ha participat en el reconegut documental La educación prohibida.
Des de fa 11 anys es dedica també a la formació del professorat i a l’assessorament de centres, primer com assessor del Departament d’Educació i actualment a nivell privat. És pare d’un nen d’11 anys, una nena de 2 anys i un petit de mesos.

HORARI:
Dissabtes de 9 a 14 i de 16 a 20.30h i diumenges de 9 a 14h
LLOC:
Sala de formació de NAU Escola.
PREU:
100 € per mòdul (90 € per a famílies Nau).
A aquelles persones que hagin assistit als dos primers mòduls se’ls aplicarà un descompte de 30 € en el pagament del darrer mòdul.

FORMULARI D’INSCRIPCIÓ MÒDUL 2, ELS AMBIENTS. 5 i 6 de setembre de 2015:

Jordi Mateu. INTRODUCCIÓ A L’EDUCACIÓ VIVA. 27 i 28 de juny de 2014

Els passats dies 27 i 28 de juny vàrem realitzar a NAU escola una formació molt especial: Introducció a l’educació viva amb en Jordi Mateu.

És molt difícil explicar tot el que aquesta formació ha significat pel nostre projecte i per a les persones que en formem part. Estem molt agraïts a en Jordi per tot el que ens va ensenyar, acompanyar i donar. Ha estat increïblement generós compartint amb les 24 persones que vàrem assistir les seves vivències, coneixements, experiència… I a les persones que formem NAU ens ha regalat a més de tot això, el poc temps que li quedava fora de les hores del curs i la seva disposició a xerrar, reflexionar, compartir…

Ed. viva 2(1)

Va ser una formació reveladora, clarificadora, tranquil·litzadora, profitosa, enriquidora, divertida… Varem aprendre molt i sobretot ens ajudà a confirmar que la visió de l’educació que tenim a NAU no és cap bogeria, sinó que està plena de sentit.

 El curs es va iniciar amb unes dinàmiques útils que ens dugueren d’una forma aparentment fàcil i sense esforç a reflexionar sobre la educació viva i sobre moltes idees preconcebudes que la gent sol tenir de la mateixa.

Ed viva 4(1)

Ens va quedar clar que el sentiment que tenim a NAU sobre el fet que els dogmes, els patrons i els protocols no són adequats, està més que justificat.

Que els diferents tipus d’acompanyament (igualitari, directiu, motivador, absent…) no són bons o dolents, però que es converteixen en negatius quan s’empren com a patró.

Que educar des de l’educació viva vol dir cuidar i acompanyar els infants i que l’acompanyament adequat és el resultat de percebre les subtileses del moment, de la forma de ser i de sentir de cada infant… Que aplicar protocols sempre serà fals i que és impossible establir receptes.

Que l’acompanyament adequat serà aquell que l’infant necessita en aquell moment per sentir-se segur.

Que de vegades sentir-se segur passa per posar límits clars.

 Que madurar significa entre d’altres coses assumir la frustració. I que l’adult ha d’acompanyar aquesta frustració des de l’amor i la calma.

Que ningú te les respostes perquè aquestes depenen de mil factors que canvien en cada cas i a cada minut.

Que el punt de partida ha de ser cuidar (paraula clau en el nostre projecte des del primer dia), que aquest cuidar farà que el nin es senti segur i des d’aquí podrà anar desenvolupant la seva autonomia.

Que una vegada aconseguides la seguretat i l’autonomia necessitarà un lloc ple d’estímuls per afavorir les seves vivències. Vivències que li serviran per construir-se com individu.

Que a partir d’una estructura bàsica d’escola hem de poder observar, qüestionar, reflexionar i adaptar o canviar el que sigui necessari.

Que l’aprenentatge és continu per part de tota la comunitat educativa, que mai ho sabrem tot, afortunadament.

Que el més important és un aspecte aparentment tan fàcil però alhora tan complicat, com és mantenir la presència, la mera PRESÈNCIA.

Gràcies Jordi per mantenir-la amb tanta generositat i paciència durant aquest curs.

Ed. viva 1(1)

Educar des del respecte. En Jordi Mateu torna a Nau Escola.

El passat mes de setembre vàrem tenir de nou el gran privilegi de tenir entre nosaltres a un gran formador i millor persona per parlar i reflexionar sobre l’educació respectuosa. En Jordi Mateu tornava a ser a Nau Escola!

IMAG7837En Jordi Mateu és mestre, psicomotricista i graduat en psicolingüística amb una àmplia experiència com a docent i moltes hores de formació, reflexió i investigació que li permeten apropar i compartir la seva mirada envers l’educació amb projectes com ara el nostre. Estam molt satisfets amb les seves visites i sempre ens quedam amb ganes de més!

En concret, aquest segon mòdul es centrà en com impartir i treballar  els continguts propis del currículum, sobretot aquells que ens seran profitosos per la nostra vida, i la importància de l’aprenentatge autònom i vivencial a partir de l’experiència amb materials concrets i de com acompanyar tots aquests processos.

IMAG7819No resulta tan senzill com sembla. I es que els mestres sovint pensam que tenim totes les eines necessàries perquè els infants aprenguin i entenguin allò que els volem transmetre. Però realment existeixen infinitat de recursos, estratègies i materials que encara desconeixem degut a la falta d’informació que ens arriba, a la poca experimentació que nosaltres mateixos hem viscut envers uns materials que faciliten els processos de comprensió i interiorització de molts continguts i, per desgràcia, sovint per una acomodació i acceptació a uns models que es duen fent servir molts d’anys i que resulten ineficaços i moltes vegades poc adients per acompanyar els infants en aquest treball d’aprenentatge que fan de manera constant.

L’escola no és, o no hauria de ser sols,  llibres de text,  pissarres i guixos, programacions tancades i rígides, correccions en bolígraf vermell, qualificacions numèriques… Hi ha molt més que aportar! Un gran ventall de recursos i materials que en Jordi, en aquell cap de setmana tan profitós, ens va apropar i ens va deixar manipular.PicMonkey Collage

No és tasca d’un dia, ni de mesos, ni d’anys… es tracta de ser conscient d’aquest punt i de treballar i formar-nos per fer possible un canvi que és evident que es necessari.

Reflexionem, estem oberts a crítiques constructives, a aprendre coses noves i sobretot a tornar a la nostra infància i posar-nos a jugar ambtota mena de materials…

Si els infants aprenen a través del joc, perquè no podem provar-ho els adults?

PicMonkey Collage2